Høgskolen i Sør-Trøndelag
Avdeling for informatikk og e-læring
Bacheloroppgave 2013
Studium: Informatikk med spesialisering i drift (BADR)
Tittel - norsk: Automatisering av servicedesk ved hjelp av System Center Orchestrator og System Center Configuration Manager |
Oppgave nr.: 23E |
||
Oppgavestiller: Syscom |
|||
|
Kontaktperson: Jørn Erik Hornseth |
||
|
Telefon:97081082 |
E-postadresse:jh@syscomworld.com |
|
|
Postadresse: |
||
Studenter:Håkon J. Hansen og Sigurd Hjemdal |
|||
Veileder ved HiST:Stein Meisingseth |
|||
|
|||
Sammendrag:Hovedoppgaven går ut på å effektivisere servicedesken ved å automatisere manuelle oppgaver. Løsningen bruker Syscoms servicedeskløsning 'Supportpoint', automasjonssverktøyet 'System Center Orchestrator' og administrasjonsverktøyet 'System Center Configuration Manager'.
|
|||
|
|||
X |
Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet. |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Studenten(e) kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. |
||
X |
Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver. |
||