Høgskolen i Sør-Trøndelag
Avdeling for informatikk og e-læring

Bacheloroppgave 2013
Studium: Informatikk med spesialisering i drift (BADR)

 

Tittel - norsk: Automatisering av servicedesk ved hjelp av System Center Orchestrator og System Center Configuration Manager
Tittel - engelsk: Automating the help desk with the use of System Center Orchestrator and System Center Configuration Manager

Oppgave nr.: 23E

Oppgavestiller:  Syscom

 

Kontaktperson: Jørn Erik Hornseth

 

Telefon:97081082

E-postadresse:jh@syscomworld.com

 

Postadresse:

Studenter:Håkon J. Hansen og Sigurd Hjemdal

Veileder ved HiST:Stein Meisingseth

 

Sammendrag:Hovedoppgaven går ut på å effektivisere servicedesken ved å automatisere manuelle oppgaver. Løsningen bruker Syscoms servicedeskløsning 'Supportpoint', automasjonssverktøyet 'System Center Orchestrator' og administrasjonsverktøyet 'System Center Configuration Manager'.


Abstract in English: 
Improve the efficiency of the helpdesk by automating manual operations. The solution uses Syscom's help desk software 'Supportpoint', the automation tool 'System Center Orchestrator' and the administration tool 'System Center Configuration Manager'.


I henhold til kontrakt inngått mellom HiST/AITeL, oppgavestiller og studenter gjelder følgende for publisering av resultater: Normalsituasjonen er at rettigheter til å framstille kopier og å videreutvikle produktet og/eller metoder tilfaller HiST. Alle resultater er åpent tilgjengelig. Eventuelle avvik fra normalsituasjonen er markert med kryss nedenfor:

 X

Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Studenten(e) kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden.

 X

Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver.