Bacheloroppgave 2013
Studium: IT Støttet bedriftsutvikling(BABED).

 

Tittel - norsk: IT i Lojalitetsbygging - Hvordan bruke IT for å bygge relasjoner, øke konkurransekraft og få mersalg gjennom lojalitetsprogram i salg av forbruksvarer. En utredning for firmaet Pure Arctic Concept AS.
Tittel - engelsk: IT in Loyalty building - How to use IT to build relations, increase competitiveness and gain profit through the use of loyalty programs. A study for the firm Pure Arctic Concept AS.

Oppgave nr.:3

Oppgavestiller: John Syrstad/Pure Arctic Concept AS

 

Kontaktperson: John Syrstad

 

Telefon:93604401

E-postadresse: syrstad@styrekompetanse.no

 

Postadresse:

Studenter: Håvard Veka, Ronny Myhren og Magnus Aasarød

Veileder ved HiST: Thor O. Olsen

 

Sammendrag: Vi har i denne oppgaven studert hvordan man kan bruke de mange mulighetene innen IT, for å skape lojalitet til kunder og økt konkurransekraft. Oppgaven er skrevet for firmaet Pure Arctic Concept AS, og vi har prøvd å komme med noen konkrete anbefalinger til firmaet angående hvordan man bedre kan utnytte IT innenfor dette temaet.


Abstract in English: We haveve studied how to use the many possibilities that IT has to create loyalty to customers and increased competitiveness. The thesis is written for the company Pure Arctic Concept AS, and we have tried to come up with some specific recommendations to the company about how to make better use of different IT strategies within this subject.


I henhold til kontrakt inngått mellom HiST/AITeL, oppgavestiller og studenter gjelder følgende for publisering av resultater:
Normalsituasjonen er at rettigheter til å framstille kopier og å videreutvikle produktet og/eller metoder tilfaller HiST. Alle resultater er åpent tilgjengelig. Eventuelle avvik fra normalsituasjonen er markert med kryss nedenfor:

       

Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Studenten(e) kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden.

        x

Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver.