Høgskolen i Sør-Trøndelag
Avdeling for informatikk og e-læring
Bacheloroppgave 2013
Studium: Informatikk med spesialisering i drift av datasystemer
Tittel - norsk: Microsoft System Center - Effektiv Klientdrift |
Oppgave nr.: 37E |
||
Oppgavestiller: |
|||
|
Kontaktperson: Aleksander Bjøru, Stian Sætran, Atea AS |
||
|
Telefon: 980 00 009, 908 73 550 |
E-postadresse: aleksander.bjoru@atea.no, stian.saetran@atea.no |
|
|
Postadresse: Sluppenvegen 12E, 7037 Trondheim |
||
Studenter: Alexander Kurbatov, Espen Jægtvik |
|||
Veileder ved HiST: Stein Meisingseth |
|||
|
|||
Sammendrag: Oppgaven omhandlet effektiv klientdrift for en kunde med 300 ansatte. Nøkkelord og begrep som inngår oppgaven er: Configuration Manager, OS utrulling, Task Sequence, SCEP (Endpoint Protection), SUP + WSUS, BitLocker, Drivere, DirectAccess 2012, Windows Azure, Windows Intune The thesis was efficient client management for a customer with 300 employees. Keywords and concepts included in the thesis are: Configuration Manager, OS Deployment, Task Sequence, SCEP (Endpoint Protection), SUP + WSUS, BitLocker, Drivers, DirectAccess 2012, Windows Azure, Windows Intune |
|||
|
|||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet. |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Studenten(e) kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. |
||
x |
Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver. |
||