Høgskolen i Sør-Trøndelag
Avdeling for informatikk og e-læring
Bacheloroppgave 2013
Studium: IT-Støttet Bedriftsutvikling
Tittel - norsk: Måling i sosiale medier - Maksimer resultatene i sosiale medier ved bruk av måling |
Oppgave nr.: 47E |
||
Oppgavestiller: Svend Andreas Horgen |
|||
|
Kontaktperson: |
||
|
Telefon: |
E-postadresse: svend.horgen@hist.no |
|
|
Postadresse: |
||
Studenter: Camilla Kåsbøl, Stian Andersen |
|||
Veileder ved HiST:Svend Andreas Horgen |
|||
|
|||
Sammendrag:
Rapporten samler informasjon om bedriftsmessig måling i sosiale medier til et helhetlig dokument som kan virke som en veiledning eller en “best practice” for måling i sosiale medier. Vi ville finne hvorfor, hva og hvordan bedrifter bør måle sosiale medier for å maksimere resultatene. I tillegg gjorde vi undersøkelser blant norske bedrifter i dag for å se hvilke behov de har og hvordan den reelle situasjonen for bedrifter er sett opp i mot det som ser riktig ut teoretisk. Slik ønsker vi å gi et helhetlig bilde på hvordan en best kan måle sosiale medier for å maksimere resultatene.
This study presents a collection of information regarding various companies’ use of social media monitoring. The overall aim of our work is for it to serve as a guidance or “best practice” tool within the field of social media monitoring. Our project researches three pivotal questions: why, what and how should companies use social media monitoring as a tool for maximizing their results? Among other things, the report includes a presentation of various questionnaires that we have conducted among diverse Norwegian companies. The object of this has been twofold – first of all, our primary goal has been to map the individual companies’ current, day-to-day needs. Second of all, we have assessed to which extent each unique company's genuine situation deviates from what they need from a purely theoretical standpoint. Our sincere wish is that the project at hand will function as a significant contribution to the relatively new theoretical field of social media monitoring. |
|||
|
|||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet. |
||
X |
Avvik fra normalsituasjonen: Studenten(e) kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver. |
||