Bacheloroppgave 2014
Studium: Dataingeniør

 

Tittel - norsk: Spillutvikling i Unity3d med egen webløsning for distribusjon. Utarbeidet med HTML5,CSS3,PHP,MySQL,Unity3d-JavaScript og Windows Server 2012 R2.
Tittel - engelsk: Game development in Unity3d with a web solution for distribution. Developed using HTML5,CSS3,PHP,MySQL,Unity3d-JavaScript and Windows Server 2012 R2.

Oppgave nr.: 49E

Oppgavestiller:  Nives Nezirovic og Erik Gravem

 

Kontaktperson: Nives Nezirovic

 

Telefon: 95865341

E-postadresse: nivesn@student.hist.no

 

Postadresse: 7018, TRONDHEIM

Studenter: Nives Nezirovic og Erik Gravem

Veileder ved HiST: Tore Berg Hansen

 

Sammendrag: Oppgaven gikk ut på å utvikle et spill i Unity3d som kan kjøres i en nettleser. Spillet er et todimensjonalt plattformspill som ved bruk av MySQL-basert database også tilbyr en oversikt over brukere og deres prestasjoner i spillet. Det ble konstruert og konfigurert en egen webserver som kjører Windows Server 2012 R2. Denne ble brukt som plattform for distribusjon av spillet, lagring av brukerdata og som tjener for nettstedet.


Abstract in English:
The assignment was to create a game developed in Unity3d that can run in a web browser. The game is a two-dimensional platformer that makes use of a MySQL-based database that provides a list of users and their performances in the game. A Web server running Windows Server 2012 R2 was constructed and configured. This server was used as a platform for distributing the game, storing user data and hosts the site.


I henhold til kontrakt inngått mellom HiST/AITeL, oppgavestiller og studenter gjelder følgende for publisering av resultater:
Normalsituasjonen er at rettigheter til å framstille kopier og å videreutvikle produktet og/eller metoder tilfaller HiST. Alle resultater er åpent tilgjengelig. Eventuelle avvik fra normalsituasjonen er markert med kryss nedenfor:

 

Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet.

  X

Avvik fra normalsituasjonen: Studenten(e) kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden.

  X

Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens xxx (Se http://creativecommons.no/lisenser)