Bacheloroppgave 2015
Studium: Informatikk med spesialisering i drift av datasystemer
Tittel - norsk: Business Intelligence med SharePoint 2013 og SQL server 2012 |
Oppgave nr.: |
||
Oppgavestiller: |
|||
|
Kontaktperson: Stein Meisingseth |
||
|
Telefon: 926 06 092 |
E-postadresse: stein.meisingseth@hist.no |
|
|
Postadresse: AITel, HiST |
||
Student: Oddgeir Aasebø |
|||
Veileder ved HiST: Stein Meisingseth |
|||
|
|||
Sammendrag: Installasjon og konfigurasjon av Business Intelligence (BI) miljø basert på Microsoft-teknologi. Fokus på konfigurasjon av BI-funksjoner i SharePoint og integrasjon mellom SharePoint og SQL server.
|
|||
Når ikke annet er avtalt, eier studenter selv den IPR (immaterielle rettigheter) de skaper som en del av studier/studieopphold ved HiST. Alle resultater er åpent tilgjengelig. Opphavsretten reguleres av Åndsverksloven. Avtaler som inngås mellom HiST og studenter skal som minimum sikre høgskolen rett til å bruke generert IPR til utdannings- og forskningsformål. Høgskolen skal også motta en vurderingskopi av resultatet av arbeidet som benyttes til vurdering. Marker med kryss det som gjelder denne oppgaven: |
|||
X |
Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet over. |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren har rettighetene og kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet, som beskrevet over. |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens ___________________________ (Se http://creativecommons.no/lisenser). |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Programvare utviklet som del av bacheloroppgaven er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Alle resultater fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. (Vurder om det i stedet er tilstrekkelig å krysse av punktet over). |
||