Bacheloroppgave Vår, 2015
Studium: IT-støttet bedriftsutvikling

 

Tittel - norsk:«Norske bedrifters erfaringer med sosiale medier»
Tittel - engelsk: «Norwegian companies' experience with social media»

Oppgave nr.: 62E

Oppgavestiller: AITeL, HiST 

 

Kontaktperson: Thor O. Olsen

 

Telefon: 911 07 788

E-postadresse:Thor.O.Olsen@hist.no

 

Postadresse: E.C. Dahls gate 2

Studenter: Gøran Blekkan Nilsen og André Kristiansen

Veileder ved HiST: Thor O. Olsen

 

Sammendrag:
En rekke sosiale medier har vokst seg veldig store de siste ti årene, og norske bedrifter tar disse mediene stadig mer i bruk,
det finnes i dag lite litteratur knyttet til norske bedrifters erfaringer med sosiale medier.

Problemstillingen for denne oppgaven er:
- Hvilke erfaringer sitter norske bedrifter på innen sosiale medier?

Bacheloroppgaven vil bygge sitt arbeid på publikasjoner og litteratur knyttet til temaet, og intervjuer med aktuelle ledere fra norske bedrifter.


Abstract in English:
A variety of social media has grown very large in the past decade, and Norwegian companies take these media increasingly in use,
there is currently little literature related to Norwegian companies’ experiences with social media.

The topic question for this bachelor thesis are:
- What are the experiences of Norwegian Norwegian companies in social media?

The thesis will base its work on literature and publications related to the theme, and interviews with relevant managers of Norwegian companies.
 

Når ikke annet er avtalt, eier studenter selv den IPR (immaterielle rettigheter) de skaper som en del av studier/studieopphold ved HiST. Alle resultater er åpent tilgjengelig. Opphavsretten reguleres av Åndsverksloven. Avtaler som inngås mellom HiST og studenter skal som minimum sikre høgskolen rett til å bruke generert IPR til utdannings- og forskningsformål. Høgskolen skal også motta en vurderingskopi av resultatet av arbeidet som benyttes til vurdering. Marker med kryss det som gjelder denne oppgaven:

 X

Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet over.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren har rettighetene og kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet, som beskrevet over.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens ___________________________ (Se http://creativecommons.no/lisenser).

 

Avvik fra normalsituasjonen: Programvare utviklet som del av bacheloroppgaven er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Alle resultater fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. (Vurder om det i stedet er tilstrekkelig å krysse av punktet over).