Bacheloroppgave 2016
Studium: Dataingeniør
Tittel - norsk: Nettbasert mannskapsliste med RFID-registrering for Røde Kors. Utviklet med PHP, JavaScript, Ajax, MySQLi og Java. |
Oppgave nr.: 04
|
||
Oppgavestiller: Trondheim Røde Kors Hjelpekorps |
|||
|
Kontaktperson: Per Kristian Schanke |
||
|
Telefon: 92236467 |
E-postadresse: redcross@coqrouge.net |
|
|
Postadresse: Nardovegen 4B, 7032 Trondheim |
||
Studenter: Runar Bertnum, Tor Arne Hagen |
|||
Veileder ved IIE,NTNU: Atle Nes |
|||
|
|||
Sammendrag:
|
|||
Når ikke annet er avtalt,
eier studenter selv den IPR (immaterielle rettigheter) de skaper som en del
av studier/studieopphold ved Institutt for informatikk og e-læring (IIE).
Alle resultater er åpent tilgjengelig. Opphavsretten reguleres av
Åndsverksloven. Avtaler som inngås mellom IIE og studenter skal som minimum
sikre instituttet rett til å bruke generert IPR til utdannings- og
forskningsformål. Instituttet skal også motta en vurderingskopi av resultatet
av arbeidet som benyttes til vurdering. Marker med kryss det som gjelder
denne oppgaven: |
|||
|
Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter
knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet
over. |
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren har rettighetene og kan utnytte produktet
kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Instituttet vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil
kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom
prosjektet, som beskrevet over. |
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht
lisens ____________MIT-lisens______________
(Se http://creativecommons.no/lisenser).
|
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Programvare utviklet som del av bacheloroppgaven er
sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. |
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Alle resultater fra arbeidet er sperret og kun
tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. (Vurder om det i
stedet er tilstrekkelig å krysse av punktet over). |
||