Bacheloroppgave 2013
Studium: IT-støttet bedriftsutvikling
Tittel - norsk: Systemleveransemetoden - Teori
mot praksis. En kvalitativ oppgave om NAV-IKT sin systemleveransemetode,
SLEM.
|
Oppgave nr. 27E
|
||
Oppgavestiller:
NAV-IKT |
|||
|
Kontaktperson: Espen Hansteen |
||
|
Telefon: 917 49 518 |
E-postadresse: espen.hansteen@nav.no |
|
|
Postadresse: Sannergata 2, 0557 Oslo |
||
Studenter: Mads Iversen Grande, Mathias Haug Rasmussen og Simen Myran
Sørvig, 3BABED |
|||
Veileder ved HiST: Greta Hjertø |
|||
Sammendrag: Først ble et litteraturstudium
om NAV-IKT og deres versjon av smidig systemleveransemetodikk (SLEM) gjennomført.
Deretter ble graden av utnyttelse av metodikken i de ulike porteføljene i NAV
undersøkt. Målet med studien var å avdekke om, og hvordan, metoden fungerer i
en så stor organisasjon. Abstract in English: First, a literature study on NAV IKT and their version of agile
methodology for system delivery (SLEM) was completed. Then we examined the
degree of utilization of the methodology of the various portfolios in NAV.
The goal was to determine whether, and how, the method works in a large
organization. |
|||
|
|||
|
Avvik fra
normalsituasjonen: Oppdragsgiveren kan utnytte produktet kommersielt og
videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet
kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er
vunnet gjennom prosjektet. |
||
|
Avvik fra normalsituasjonen: Studenten(e) kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. |
||
X |
Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver. |
||