Består av 4 sider:
- Innlogging:
   * Må skrive gyldig brukernavn og passord.
- Brukerdetaljer:
   * Endre brukerdetaljer.
   * Endre Google Analytics-detaljer.
- Statistikk-visning:
   * jQuery-datepicker for å endre tidsperiode.
   * Statistikk fra Google Analytics i en jqGrid-tabell.
   * 4 forskjellige tabell-visninger: Besøk pr dato, land, nettleser og mobil-enhet.
   * 5 kolonner med data: "Valgt tabell-visning", "Besøk", "Nye besøk", "Unike besøk" og "Sidevisninger".
   * Trykk på rad for å se mer detaljer.
- Detalj-visning:
   * Statistikk fra Google Analytics og CMS i en jqGrid-tabell.
   * 4 kolonner med data: "Produktnavn", "Sidevisninger", "Salgstall" og "Prosent".

Global funksjonalitet: Valg mellom Norsk og Engelsk språk.
Dimensjoner brukt: ga:date, ga:country, ga:browser og ga:mobileDeviceBranding - 4 av totalt 115 mulige.
Beregninger brukt: ga:visits, ga:newVisits, ga:visitors og ga:pageviews - 4 av totalt 106 mulige.

AventoStat, som jeg har kalt web-modulen består av 4 html-sider. En side for innlogging, en side for endring av brukerdetaljer, en hoved-side og en detalj-side.

Innloggings-siden ser ut som en helt vanlig innloggings-side der brukeren skriver inn brukernavn og passord og trykker "OK". Men i bakgrunn skjer det mer enn å bare sjekke om brukernavnet og passordet er gyldig, for så å godkjenne pålogging eller å vise feilmelding. Denne innloggingen sjekker også om brukeren har fått registrert brukernavn, passord og en profil-ID til Google Analytics-kontoen hans. Dette er parametere som systemet krever for at det skal være mulig å hente data fra GA. Hvis disse parameterene er mangelfulle, vil brukeren bli sendt til en side der han kan skrive inn denne infoen. Han har derfor ingen mulighet til å se noe statistikk før dette er riktig utfylt.

På siden for å endre brukerdetaljer kan brukeren legge til informasjon om Google-Analytics-kontoen. Brukeren har også mulighet til å legge inn personalia, men dette er ikke påkrevd.

Når en innlogging er godkjent, vil brukeren bli sendt til hoved-siden. Her vil han se den første jqGrid-tabellen som viser "Besøk", "Nye besøk", "Unike besøk" og "Sidevisninger". Alle disse kolonnene er er avhengig av en start-og slutt-dato, som er satt til å vise de siste 7 dagene som standard. Brukeren har mulighet til å endre dette ved å bruke en jQuery-datovelger. Når han endrer datoer, vil også tabellen endre innhold med det samme brukeren trykker "OK". Brukeren har også mulighet til å se 4 forskjellige tabell-visninger. Den første viser besøk pr.dato og presenterer all trafikk mot kundens nettside for bestemte datoer. Den andre visningen er besøk pr.land. Denne viser all trafikk fra hvert enkelt land som har vært innom nettsiden. Den tredje visningen er besøk.pr nettleser. Denne viser all trafikk fra hver enkelt nettleser. Den siste visningen viser besøk pr.mobil-enhet. Denne viser all trafikk fra hver enkelt mobil-enhet.

For å hente all denne dataen fra GA må jeg i spørringen presisere ulike dimensions (dimensjoner) og metrics (beregninger). I disse tabellene har jeg brukt disse dimensjonene: ga:date, ga:country, ga:browser og ga:mobileDeviceBranding. Og jeg har brukt disse beregningene: ga:visits, ga:newVisits, ga:visitors og ga:pageviews. Dette er bare et fåtall av dimensjoner og beregninger man kan spørre GA om. Det finnes 115 forskjellige dimensjoner og 106 forskjellige berenginger i dette APIet. Så mulighetene er utallige, og det er i prinsippet mulighet for å lage en modul som er akkurat slik som Google Analytics, men litt av poenget med denne oppgaven var å begrense det til bare de mest nødvendige dataene!

En annen viktig funksjonalitet i applikasjonen er å kunne se mer detaljerte dataer om en bestemt rad i tabellene. Dette gjøres ved å trykke på en ønsket rad. Når brukeren gjør dette vil en ny side åpne seg. Dette er detalj-siden. Denne siden viser en ny tabell med kombinerte dataer fra GA og CMS. I denne tabellen henter systemet ut en kolonne for produktnavn og antall sidevisninger fra GA. En kolonne som viser salgstall er hentet fra CMS-databasen. Denne kolonnen viser hvor mange salg som har blitt gjort for hvert enkelt produkt på den valgte datoen. Det er også mulig å utvide tidsperioden ved å bruke dato-velgeren. Den siste kolonnen viser prosent antall salg per sidevisning. Denne kolonnen gir kunden mulighet til å finne ut om et produkt selger bra eller dårlig, og om de bør justere prisen!

AventoStat har også muligheter for å skifte mellom Norsk og Engelsk språk ved å trykke på flagg-knapper i topp-menyen. Språk-endringen er global og vil gjelde for alle sidene i systemet. Når en bruker starter systemet vil språket bli satt til det språket brukeren har på nettleseren sin.