Bacheloroppgave 2015
Studium:
IT-støtte bedriftsutvikling

Tittel - norsk:
“Hvordan blir sosiale medier brukt som markedsføringskanaler?”

Tittel - engelsk:

“How are social media platforms used as marketing channels?”

Oppgave nr.:028E

Oppgavestiller: Egendefinert oppgave

Kontaktpersoner: Kathrine Huus Waagen og Hilde Nordhaug Sveiunggard

Telefon: 48229310 /41489819

E-postadresse: huuswaagen@gmail.com

/ mumihilde91@gmail.com

Postadresse: Heimtrøa 32 og Tiller-ringen 63

Studenter: Kathrine Huus Waagen og Hilde Nordhaug Sveinunggard

Veileder ved HiST: Thor O. Olsen

Sammendrag:

I denne bacheloroppgaven skal vi finne ut hvordan bedrifter benytter sosiale medier som markedsføringskanaler. Vi har skilt mellom store og små bedrifter, og gjort ulike vurderinger ut i fra resultatene vi fikk fra et dypere intervju med bedriftene, samt fagstoff.


Abstract in English:

In this bachelor we will try to find out how companies use social media as marketing channels. We distinguish between large and small businesses. The results we got from in-depth interviews with companies as well as academic material has been used to make different assessments.

Når ikke annet er avtalt, eier studenter selv den IPR (immaterielle rettigheter) de skaper som en del av studier/studieopphold ved HiST. Alle resultater er åpent tilgjengelig. Opphavsretten reguleres av Åndsverksloven. Avtaler som inngås mellom HiST og studenter skal som minimum sikre høgskolen rett til å bruke generert IPR til utdannings- og forskningsformål. Høgskolen skal også motta en vurderingskopi av resultatet av arbeidet som benyttes til vurdering. Marker med kryss det som gjelder denne oppgaven:

X

Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet over.

Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren har rettighetene og kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet, som beskrevet over.

Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens

__________________________________ (Se http://creativecommons.no/lisenser).

Avvik fra normalsituasjonen: Programvare utviklet som del av bacheloroppgaven er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter.

Avvik fra normalsituasjonen: Alle resultater fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. (Vurder om det i stedet er tilstrekkelig å krysse av punktet over).