Bacheloroppgave 2015
Studium: Informatikk med
spesialisering i drift av datasystemer
Tittel - norsk: Implementer SCCM og SCOM hos en bedrift |
Oppgave nr.: 45E
|
||
Oppgavestiller: Høgskolen i Sør-Trøndelag |
|||
|
Kontaktperson: Jostein Lund |
||
|
Telefon: 73559573 |
E-postadresse: jostein.lund@hist.no |
|
|
Postadresse: HiST AITel, E. C. Dahls gt. 2, 7012 Trondheim |
||
Studenter: Tord Nyheim Hovde og
Victor Hundseth |
|||
Veileder ved HiST:
Jostein Lund |
|||
|
|||
Sammendrag: Installere og
konfigurere SCCM og SCOM i en fiktiv bedrift (ITpro
AS) med 500 ansatte og tilpasse disse til bedriftens daglige drift.
|
|||
Når ikke annet er avtalt,
eier studenter selv den IPR (immaterielle rettigheter) de skaper som en del
av studier/studieopphold ved HiST. Alle resultater
er åpent tilgjengelig. Opphavsretten reguleres av Åndsverksloven. Avtaler som
inngås mellom HiST og studenter skal som minimum
sikre høgskolen rett til å bruke generert IPR til utdannings- og
forskningsformål. Høgskolen skal også motta en vurderingskopi av resultatet
av arbeidet som benyttes til vurdering. Marker med kryss det som gjelder
denne oppgaven: |
|||
|
Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter
knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet
over. |
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren har rettighetene og kan utnytte
produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Høgskolen vil ikke
utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den
grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet, som beskrevet over. |
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens __________________________________
(Se http://creativecommons.no/lisenser).
|
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Programvare utviklet som del av bacheloroppgaven er
sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. |
||
|
Avvik
fra normalsituasjonen: Alle resultater fra arbeidet er sperret og kun
tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. (Vurder om det i
stedet er tilstrekkelig å krysse av punktet over). |
||